Ako reklamovať
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený, a na prípadnú reklamáciu ohľadom porušenia obalu nebude braný ohľad.
Právo z vadného plnenia kupujúcim nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru o jej vadách vedel alebo ich sám spôsobil. Práva z chybného plnenia nemožno uplatniť aj za nasledujúcich okolností:
- ak je na výrobku, jeho obale alebo v návode vyznačená v súlade s osobitnými právnymi predpismi lehota na použitie, skončí záručná doba uplynutím tejto lehoty;
- ak vypršala u reklamovaného tovaru záručná doba pred dňom uplatnenia reklamácie;
- chyba vznikla nedodržaním pokynov stanovených výrobcom;
- vada vznikla nevhodnou manipuláciou s tovarom alebo zanedbaním starostlivosti o tovar;
- vada vznikla vykonaním neoprávneného zásahu do tovaru; alebo
- tovar bol poškodený živlami.
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, uplatňuje kupujúci bez zbytočného odkladu po zistení vád u predávajúceho na adrese: RAPETO as, Kokašice, Čeliv 17, PSČ: 349 53 (miesto na zaslanie reklamovaného tovaru) alebo elektronickú adrese: pangamin@pangamin.cz . Práva kupujúceho zo zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru vrátane popisu vady je nutné uplatniť u predávajúceho písomne a zaslať spoločne s reklamovaným tovarom a kópiou dokladu o kúpe tovaru bežným spôsobom na adresu predávajúceho vyššie. V prípade oprávnenej reklamácie tovaru vzniká predávajúcemu povinnosť nahradiť kupujúcemu účelne vynaložené náklady na dopravu reklamovaného tovaru k predávajúcemu.
Predávajúci zašle kupujúcemu písomné potvrdenie o uplatnení reklamácie bezprostredne po jej uplatnení na elektronickú adresu kupujúceho s uvedením doby a predmetu reklamácie a požadovaného spôsobu vybavenia reklamácie. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy predávajúci obdržal od kupujúceho reklamovaný tovar. O vybavení reklamácie informuje predávajúci kupujúceho elektronickou poštou na elektronickej adrese kupujúceho a prípadne aj telefonicky. Reklamačný protokol bude kupujúcemu dodaný najneskôr v lehote stanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi pre vybavenie reklamácie, a to najčastejšie spoločne s tovarom, ktorý bol predmetom reklamácie, as uvedením dátumu a spôsobu vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a celkovej dobe trvania reklamácie. V prípade, že v rámci reklamačného procesu nie je kupujúcemu zasielaný žiadny tovar, bude kupujúcemu zaslaný reklamačný protokol elektronickou poštou na elektronickú adresu kupujúceho.
V prípade, že je kupujúcemu dodaná nekompletná objednávka, je kupujúci povinný ihneď informovať predávajúceho. Pokiaľ tak neurobí, vystavuje sa nebezpečenstvu, že neskoršia reklamácia nebude uznaná. Reklamáciu nekompletnej zásielky je možné uplatniť elektronickou poštou na adrese: pangamin@pangamin.cz alebo telefonicky u predávajúceho.